Ferhat Çalapkulu
Ferhat Çalapkulu

Ferhat Çalapkulu

EXCLUSIVE
  • Türk Beyin Takım Kaptanı
Konuşma Yaptığı Diller
  • Türkçe

Neden Oyun?
Spor takımları, futbol, basketbol, voleybol hangisi olursa olsun sürekli ve düzenli antrenmanlarla birlikteliklerini güçlendirir, birbirlerini daha iyi tanırlar ve kendilerini geliştirirler. Liderleri bu çalışmalarda ekibini gözlemleme şansı bulur ve kendilerini geliştirmelerine katkı sağlar. Bu çalışmalarda elde ettiği veriler ışığında da çıkılacak müsabakanın koşullarına göre en uygun takımı sahaya sürer.
Kurumsal dünyada ise takımlar sürekli maçın içinde yer alıyorlar. Liderin ve ekip üyelerinin her zaman önceliği sahadaki başarı olsa da, kurumun sürdürülebilir başarı performansı için ekibin farklı ihtiyaçlarını da karşılamak gerekir.
Takım oyunlarını kurum kültürüne dahil etmek, kurum içi iletişimi kuvvetlendirir, en basit tanımıyla “merhaba” sayısını artırır. Daha önce farklı masada, departmanda hatta evlerinde çalışan ekip üyelerinin birbirlerini daha iyi tanımalarını, anlamalarını hatta “iş arkadaşlığı” tanımının, “oyun arkadaşlığı”na dönüşmesini sağlar.
İyi oyunlar!

Nasıl Oyun?
Kurumun beklentisini ve ihtiyacını anladıktan sonra buna uygun takım oyunları hazırlamak benim oyun alanım. Oyunları planlarken ve hazırlarken kişi sayısı, etkinlik süresi, etkinlik ortamı gibi belirli koşulları göz önünde bulundurmanın yanında oyuna katılması gereken mesajlar, bilgileri de oyunlaştırarak kurumun beklentisini karşılayacak ve en önemlisi katılımcılara, keyif alacakları bir deneyim yaşatacak şekilde kurguluyorum.

İlginç Kurgular:
Onların Sırrı: Online oyun ve üniversitelerde yapılan elemelerle belirlenen 100 takımın katıldığı bir etkinlik kapsamında, o dönem çok popüler olan “Da Vinci Şifresi” kitabından esinlenerek hazırlandı. Katılımcıların amacı Cahit Arf (10 liranın üzerinde resmi olan ünlü matematikçimiz) tarafından kurulan “Onlar”ın sırrını Taksim- Galata bölgesindeki gizemleri bularak çözdüler.
Sultan Ahmet Hideout: Bu kurgu, bir firmanın yurtdışından gelen çalışanlarının hem tarihi yarımadada dolaşmaları, tanımaları hem de elde ettikleri şifreleri çözerek yemek yenilecek mekanı bulmaları amacıyla hazırlandı.
Nikah Define Avı: 2006 yılında yaptığım bu sürpriz oyunda nikahımıza katılan arkadaşlarımız akşam gidilecek parti mekanını Beyoğlu’nda gizemleri çözerek buldular.

Beyin Jimnastiği Atölye ve Eğitimleri
Kurum kültürüne düşünmeyi katmak isteyen ekipler için atölye ve eğitimler. 8-20 kişi arası katılımcı için süreye ve katılımcı profiline uygun olarak kurgulanır ve uygulanır.

Kurumsal Oyunlar
Battle of the Brains: Ekiplerin karşılıklı mücadele ettikleri bu etkinlik, fiziksel güç içermeyen, eğlenceli takım oyunlarından oluşur. 10-200 kişi arası katılımcı için, iç veya dış mekanda ihtiyaca göre oyunlarla kurgulanır ve uygulanır.

Tematik Takım Etkinlikleri
Toplantının konusu-amacı veya ürün bilgisi gibi mesajları öne çıkartan takım oyunları hazırlanır. Katılımcı sayısı (10-1000 kişi), süre ve mekana göre kurgulanır ve uygulanır.

Türkiye Beyin Takımı Kaptanı Ferhat Çalapkulu’ nun oyun kuruculuğunda ve üzerinde firmalarla konuşarak son halini getirdiğimiz yukardaki ya da benzer senaryolarla gerçekleştirilen oyunlardır. Takımlar 5’er ya da daha fazla kişiden oluşur. Takımları ve oyunları kurumun hassasiyetlerine azami saygı gösterip oluştururuz. Oyunlar, oyun kurucunun sahneye çıkıp senaryo ve kurguyu anlatması ile başlar. Sonrasında ekip elemanları tarafından ekip masalarına görevler kapalı bir zarf içinde dağıtılır. Her bir takım zarfı açıp, içinde görev/oyun vs tamamlayarak ikinci ya da sonraki zarfı almaya hak kazanır. Bu zarflar, bulunulan yerin şartlarına göre mekanın farklı yerlerinden ya da bir sürprizle elde edilir. Örneğin zarfı alabilmek için bir bulmacayı çözmek gibi. Her bir etabın tamamlanması bir sonraki zarfı hak etmek anlamına gelir. Her oyun ortalama 5 etaptan oluşur. Oyunların içeriğine göre görevliler; polis, hostes, hırsız, postacı, kimyager gibi eğlenceli kostümler giyebilirler. Oyunların sonu da oldukça eğlencelidir. Örneğin ralli yapılıyorsa, birincilik kürsüsüne çıkılır, şampanya patlatılır, yıllardır aranan bir hazine bulunur ya da puzzle tamamlanır, ve ortaya herkesi mutlu edecek bir görsel çıkar gibi…

Oyunların süresi kurum ile konuşularak kararlaştırılır.

Bu oyunların amacı; eğlenmek, bazen ürün bilgisi sınamak ve ekiplerin yaratıcılık ve takım çalışması gerektiren birtakım bulmacalardan oluşan görevleri yerine getirmeleridir.

1972 doğumlu Ferhat Çalapkulu, Dünya Zeka Oyunları Federasyonu Türkiye Temsilcisi olan Türk Beyin Takımı’nın kaptanıdır.
İstanbul Teknik Üniversitesi Elektrik Elektronik ve Haberleşme bölümünde okurken 1992 yılında yarışmacı olarak girdiği Türk Beyin Takımı’nın kaptanlığını 2004 yılında ustası Nevzat Erkmen’den devraldı.
Kariyerini oyunlar üzerine kuran Çalapkulu, eğitim dünyasını zeka oyunları ile tanıştırmak amacıyla yürüttüğü çalışmaların yanında 2001 yılından bu yana kurumsal şirketlerin ihtiyaçlarına yönelik oyun kurguları hazırlıyor.
Deneyimler:
Akıl Oyunları Yayıncılık – Kurucu Ortak (2003-…)
Oyunevi Eğitim Danışmanlık – Kurucu Ortak (2001-2014)
Escape Planet – Odadan Kaçış – Kurucu Ortak (2014-2017)
Türk Beyin Takımı Kaptanı (2004-…)
Dünya Zeka Oyunları Federasyonu Türkiye Temsilcisi (2004-…)
2009 Dünya Zeka Oyunları Şampiyonası Yarışma Koordinatörü
Mensa Üstün Yeteneklileri Destekleme Derneği – Kurucu Üye
Bilim Teknik Dergisi, Düşünme Kulesi Köşe Yazarı

Yayınlar
Bilim Teknik Dergisi- Düşünme Kulesi Köşe Yazarı

Kitaplar
Yeni Başlayanlar için Akıl Oyunları
Meraklısına Akıl Oyunları
Çocuklar için Sudoku
Çocuklar için Kendoku

Dergiler
Akıl Oyunları Dergisi
Sudoku ve Ötesi Dergisi
Karala Dergisi

Medya Galerisi

  • Banner
  • Banner
  • Banner

Mirador ile Fark Yaratan Konuşmalar

Bu konuşmacı ile sorularınız mı var? Hemen bize ulaşın, en kısa sürede yanıtlayalım.

Benzer Konulardaki Diğer Konuşmacılar

image EXCLUSIVE
Nihal Şirin Yücelgen
Danışman, Yazar, Podcaster
image EXCLUSIVE
Uğur H. Özmen
Stratejik Pazarlama ve İletişim Danışmanı
image EXCLUSIVE